Produk Minuman Kesihatan "Tanjung"

Assalammualaikum...

Terima kasih kepada pengguna kerana sudi melayari blogspot syarikat kami. Syarikat kami menyediakan pelbagai produk berasaskan kopi, halia dan barli. Produk ini juga 100 peratus keluaran bumiputera dan dijamin halal.

Syarikat kami juga mengamalkan konsep "contract manufacturing" bagi para peniaga yang ingin menceburi bidang perniagaan ini dan ingin memiliki produk berjenama sendiri.

Untuk maklumat lanjut dan pesanan, sila hubungi di talian 012-4922844(Abdul Nasir) dan 019-5519760 (Muhammad Firdaus) atau melalui email di tiara_enterprise88@yahoo.com

Produk Berasaskan Halia

>> Monday, November 30, 2009

Halia Madu

Halia (Zingiber Officinate) mengandungi atsiri, dammar, mineral sineol, fellandren, kamfer, borneol, zingiberin, zingiberol, gigerol, zingerol, lipidas, asid amino, niacin, vitamin A, B1, C dan protein.

(Makanan Ahli Syurga)
Firman Allah (Q: 76: 17)
Maksudnya: “Dan mereka dalam syurga itu diberi minum sejenis minuman yang dicampurkannya dari Halia (zanjabil)”




Khasiat Halia
Terdapat Ayat Al-Quran yang menyatakan bahwa minuman yang dicampurkan dengan halia dan diberikan kepada kita di dalam syurga.




Halia di gunakan sebagai ubatan bagi merawat kembung perut serta sakit perut, membantu kepada penghadaman makanan, mengeluarkan angin dalam usus dan dapat menghilangkan bau mulut. Namun begitu jika di campurkan dengan sedikit gula dan air panas, jus halia dapat menghilangkan lender dan kahak.


Halia dapat meningkatkan metabolisma darah ke bahagian organ-organ badan yang lain. Aroma halia yang sememangnya merangsangkan kerana berbau harum. Secara traditionalnya halia ini dapat menyembuhkan beberapa gejala seperti kurang selera makan, pening kepala, sakit-sakit sendi, kegatalan pada badan dan bengkak-bengkak. Di samping itu, halia juga berkhasiat untuk menghangatkan tubuh badan dan membantu proses pencernaan makanan dalam badan. Apa yang lebih penting adalah meningkatkan nafsu syahwat dan boleh membuang angin dalam badan.



Khasiat Madu
Mengandungi vitamin A,B, C dan E. Dikenali sebagai Makanan Bidadari di Syurga.
Rasulullah S.A.W bersabda:-
“Barang siapa yang menjilat madu 3 kali di dalam sebulan, maka di hindari dari penyakit berat” (Abu Hurairah)
“Gunakanlah dua penawar, ia itu Al-Quran dan Madu”. (Abdullah Bin Ma’ud)
Riwayat dari Saidina Ali r.a. :- “Sebaik-baik (semulia) minuman adalah Madu”.

“Kebenaran wahyu ILLAHI telah terbukti apabila saintis dari beberapa negara termasuk dari Amerika yang berkumpul di World Apiculture Conference yang di adakan pada 20-26 September 1993 di China mengakui bahawa Madu Lebah mengandungi GLUKOSA dan FRAKTOSA yang menghadamkan. Apabila di campur dengan air, ia menyerap masuk ke dalam darah dalam masa 7 MINIT dan dapat di manfaatkan sepenuhnya oleh otak.


Di persidangan yang sama para saintis telah memberi penerangan kepada perwakilan bahawa madu lebah juga mengandungi : Vtamin B1, B2, B3, B5 dan C. Di samping Magnesium, Photaasium, Kalsium, Sodium, Klorin, Belerang dan Zat Besi. Selain itu madu lebah juga boleh merawat penyakit buasir, penyakit kulit dan penyakit puan.”



Halia Madu

(20 Sachet)
Harga
1 Papan : RM 18.90
5 Papan dan keatas : RM 16.00/papan



Halia Madu Tongkat Ali

(20 Sachet)

Harga
1 Papan : RM 18.90
5 Papan dan keatas : RM 16.00/papan




Halia Madu dan Halia Madu

Tongkat Ali dalam Pek Kotak
(20 Sachets)
1 Kotak : RM 18.90
5 Kotak : RM 16.00/kotak

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP